Er du også glad for at gå i skole?

Undervisning og læring

At lære er at bøje sig over livet selv

Børn lærer forskelligt. Lovgivningen vedr. de frie grundskoler sætter vide rammer for skoledrift, og det er skolens hensigt at udnytte denne frihed. Det sker ved at skabe en skole, hvor strukturen samt en bred vifte af fag og udtryksformer kan give eleverne mange rum og gode muligheder for udvikling både fagligt og menneskeligt.

Undervisningen skal vække elevernes iboende nysgerrighed og lyst til at læreNår det fremmer undervisningens mål og elevernes ejerskab, inddrages eleverne i indhold og form gennem en dialog med skolens lærere.

Læs om skolens værdier og formål i praksis her.

Motorvej eller margueritrute

Der er fokus på nye undervisningsformer, der tager afsæt i elevernes forskellighed, samtidig med at lysten til læring udvikles. Motorvejen betyder: hurtigt frem til målet. Margueritruten betyder, at vi vil i mål, men gerne vil have delmål og detaljer med.